20.2.07

Skovbunden ved min biotop













Jeg har i dag undersøgt skovbunden ved min biotop og fandt blandt andet denne svamp som jeg antager (med min meget begrænsede erfaring, og med kig i forskellige bøger) må være en fyresvamp.



Efter min skovtur i dag, oplevede jeg en kedelig selverkendelse, jeg havde i dag valgt at tage der ud alene uden børn, og gik på opdagelse med mit kamera, men da jeg kom hjem og så skulle til at skrive om mine oplevelser, fandt jeg ud af at jeg i virkeligheden havde fået alt for lidt information med mig hjem, jeg havde simpelthen ikke været nysgerrig og undersøgende nok.

På dette egeblad sad disse mærkelige hårde knolde, og jeg ærger mig over at jeg ikke prøvede skære en op og se hvordan den ser ud inden i. For det nærmeste jeg kan komme en forklaring hvad de er er kuljordbær, men jeg er slet ikke sikker, er der nogen der kan hjælpe mig denne gang ? så vil jeg til gengæld aldrig tage på tur til min biotop mere uden en kniv.


Skovbunden var fuld af bog så jeg kan i hvert fald sige om mit område at der er ege og bøgetræer.

1 kommentar:

Ib Nielsen Birkblad sagde ...

Hej Karin! Tingesten på dit egeblad, ser ud til at være en galle. Du kan slå op i "hvad finder jeg i skoven", Politikens forlag, der er der et udvalg af galhvepsegaller på egeblade. Du har nok ret i at du kunne have fundet et lille dyr inde i gallen.
Mvh Ib